CAVA PLASTICS GIK I KUNDERNES SKO


21. august 2017 08:00 | Af Benita Dreyer-Andersen

2ut9ab391e6xjc4b_660_1000

En sammenklappelig hundekurv vendte rollefordelingen på hovedet for plastvirksomhed.

Umiddelbart rimer babybadekar og hundekurve ikke rigtig på hinanden. Men hos Cava Plastics ligger disse to produkter lige i forlængelse.

Det var nemlig Cava Plastics der i tidernes morgen var aktiv part i at udvikle og efterfølgende producere det sammenklappelige babybadekar, og det blev startskuddet til et nyt eventyr ala hundekurv, hvor de for alvor skulle prøve at stå i rollen som kunde.

- Pludselig var det os, der skulle finde ud af, hvad vi ville have, og hvad der kunne lade sig gøre. Os, der skulle henvende os til potentielle kunder og interessenter og tage stilling til både kommercielle og tekniske udfordringer og ønsker. Vi skulle stå for hele processen fra start til slut, siger administrerende direktør i Cava Plastics Shapour Krog.

Resultatet blev en patenteret sammenklappelig hundekurv i PP og TPE, der absolut har paralleller til badekarret på det funktionelle niveau men alligevel er helt sin egen. Samtidig gav processen et unikt indblik i, hvordan det er at stå i kundernes sko, siger direktøren.

- Produktionen og processen har gjort os endnu bedre samarbejdspartner for vore øvrige kunder. Vi har fået bedre forståelse for deres udfordringer og daglige problemstillinger, så vi er helt klart kommet klogere ud af det her, siger Shapour Krog.

​Til bunds i hundepsykologi Hundekurven tog et par år at udvikle, netop fordi Cava Plastics skulle i dybden med ”hunde-psykologi” og dyret opførsel og ikke mindst ejernes ønsker og krav til hundens velvære og sundhed.

- Jeg er ikke selv hundeejer, men nu ved jeg alt om hunde. Kurven er lavet så det passer til, hvordan de opfører sig, men også hvordan ejerne vil have hundenes udstyr til at være. Der er intet, der er tilfældigt på den kurv. Hvis noget er forkert, så er det fordi, vi ikke har tænkt og løst det rigtigt, men der er også det fakta, at i mange tilfælde er der forskel mellem hundens ønsker og dens ejer, siger Shapour Krog.

Samtidig ønskede virksomheden at producere kurven af phthalat- fri og uskadelige materialer, som også skulle kunne genbruges af hensyn til miljøet. Så der var så mange hensyn at tage.

Voksende kæledyrs-industri30-40 procent af de produkter, der går ud af lageret i Mariager, hører til i den dyre ende af industrien. Så hvorfor kaste sig over noget så jordnært som en sammenklappelig hundekurv, når produktionen af designerlamper kører?

- Kæledyrsindustrien er en del større end markedet for babyprodukter, så der ligger et kæmpe potentiale for os der. Kæledyrsejere bliver mere bevidste forbrugere, stiller krav til dyrenes produkter og vil gerne betale for dyrenes velvære og ikke mindst for miljøet, så vi er meget spændte på at få markedsført produktet, siger Shapour Krog.

Hundekurven går i handlen senere på året.

Følg os på facebook

Har du brug for at kontakte os?

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​CAVA PLASTICS A/S .

​CVR: 28294271

​Houvej 12

9550 Mariager

Denmark

​Telefon: +45 98 54 15 55​

Fax: +45 98 54 15 37 ​

E-mail: cavaplastics@cavaplastics.dk